fbpx
Selecteer een pagina

Zo word jij een content kanon 🔥

Vandaag heb ik voor je een mega praktische inspiratieblog Ik weet namelijk dat het voor veel ondernemers een behoorlijke uitdaging is steeds maar weer nieuwe content te maken en laat dat nu net iets zijn waar ik heel goed in ben! Waarschijnlijk heb je dat ook al lang gezien, want met iedere week een inspiratieblog, bijna dagelijks stories op Instagram, afgelopen maand iedere werkdag een podcast (en dat doe ik deze maand weer) en regelmatig posts op Insta en Facebook kan je vast begrijpen dat de inspiratie toch echt ergens vandaan moet komen 😉 Dus deel ik een paar van mijn tips vandaag met je!

Voordat ik dat doe, breng ik natuurlijk ook nog even de 3daagse Start nu je Droompraktijk! bij je onder de aandacht. De groep deelnemers wordt steeds groter (word ik super blij van) en de training krijgt steeds meer vorm en trust me, het wordt super waardevol!!! Dus heb jij een subtiele trap onder je kont nodig om nu eens serieus met je eigen praktijk aan de gang te gaan, meld je dan snel even aan voor Start nu je Droompraktijk! op 19, 20 en 21 april 🤗 Dat kan via silviabogers.nl/droompraktijk

Dan de tips hoe jij een content kanon gaat worden!!!

1. Ga content produceren!

De eerste tip is echt om content te gaan produceren waarbij in het begin kwantiteit belangrijker is dan kwaliteit. Je moet gewoon gaan DOEN want door te doen word je steeds beter. Ik zie teveel ondernemers die het enorm lastig vinden content te maken,  die dagen of weken worstelen en die maar blijven roepen hoe moeilijk het is waardoor ze helemaal in die energie blijven hangen zonder dat ze daadwerkelijk in de actie komen…

Terwijl vaak als ik ze vraag of ze een onderwerp weten voor 1 post, ze dit wel weten. Maar die post schrijven ze vervolgens niet omdat ze geen onderwerp weten voor post nummer 3… HUH?!? Leg eens even uit waarom je post 1 dan niet gewoon vast schrijft?
Dat is hetzelfde als je niet gaan oriënteren op een nieuw huis omdat je nog niet weet welke kleur de voegen moeten worden als je over 8 jaar de badkamer van dat nieuwe huis wilt gaan verbouwen… Het zal natuurlijk wel aan mij liggen, maar lijkt mij niet handig 🤔

Dus ga gewoon iets DOEN! Start met 1 ding en ga je daarna lekker druk zitten maken om het 2e ding (waarna je die ook gewoon doet en zo verder). Trust me, het wordt steeds makkelijker, maar niet als jij niet in de actie komt!

2. Registreren ipv creëren

Ik hoor zo enorm vaak de uitspraak ‘Ik krijg niet verzonnen waar ik over moet posten’ en dan denk ik meestal ‘Ja dat snap ik’! Waar het namelijk vaak mis gaat, is de insteek waarmee je je content de wereld in wilt helpen. Veel ondernemers proberen onderwerpen te bedenken waar ze over kunnen delen en dat kan goed werken als je een soort jukebox bent waar je een kwartje ingooit en dat er dan een onderwerp uit komt (dat is vaak bij mij het geval) maar bij de meeste ondernemers die ik ken werkt het zo (nog) niet.

Iets uit het niks verzinnen kan een behoorlijke uitdaging zijn, daarom geloof ik in registeren in plaats van creëren! Wanneer je namelijk REGISTREERT, pak je je dagelijkse dingen als inspiratie voor je content. Dus een gesprek wat je had met een (potentiële) klant, een podcast die je hoorde, iets wat in de supermarkt gebeurde, het weer, iets waar je iemand anders over zag schrijven, iets wat je opviel, iets wat jou gebeurde wat je aan je business kunt linken, ga zo maar door!!! De content ligt vaak echt voor het oprapen, je moet het alleen wel zien. Wat hier ook heel goed bij kan helpen, is mensen volgen die dit heel goed kunnen en kijken hoe zij dat doen.

3. Brengen ipv halen

Vraag je niet af wat je moet vertellen, vraag je af wat jouw potentiële klant graag wil horen! Dit was voor mij echt een eye opener toen ik dit door kreeg 🤗 Van steeds maar denken over wat ik moest vertellen (wat ook aansluit op het registreren in plaats van creëren) ging ik denken wat mijn (potentiële) klanten  graag zouden willen horen en toen werd het zo veel makkelijker! Want omdat ik precies wist wie mijn ideale klant was, wist ik ook precies wat ik kon schrijven om van toegevoegde waarde te zijn!

4. Kijk naar je collega’s

En dan niet om te doen wat zij doen, maar om je te laten inspireren. Wat doen zij bijvoorbeeld waar jij het absoluut niet mee eens bent? En dan niet om je collega’s af te vallen, maar om te laten zien dat jij anders bent dan anderen. Dat jij een andere visie hebt of op een andere manier werkt en leg ook uit waarom je dat doet.

Of laat je inspireren door je collega’s! Kijk naar onderwerpen waar zij content over plaatsen en deel daar zelf ook iets over. Niet gekopieerd natuurlijk, maar als jij een onderwerp ergens voorbij ziet komen bij iemand anders, dan heb jij daar ook vast een visie op of een mening over! Misschien is het juist wel iets waar jij en al je collega’s het heel bewust over hebben zoals ik en alle andere business coaches het over ideale klanten hebben. Als iedereen het er over heeft, dan zal het wel iets zijn waar jouw klant iets mee moet of mag dus maak content waarin je benadrukt hoe belangrijk het wel niet is dat je klant daar iets mee doet.

5. Leg die lat eens wat lager!

Ik kan wel heel leuk op tig kanalen tegelijk zijn, maar dat wil niet zeggen dat jij dat ook moet. Je hoeft niet én op Instagram én op Facebook én op LinkedIn én een nieuwsbrief én een podcasts én op TikTik én in het lokale krantje én op YouTube en weet ik veel waar nog meer. Begin gewoon eens met 1 kanaal en als dat een beetje loopt, pak er dan iets bij.

En je hoeft ook niet meteen iedere werkdag content te maken of iedere week een nieuwsbrief terwijl je dat nog nooit hebt gedaan. Begin met eens per maand een nieuwsbrief, 2 keer per week een post, dat soort dingen! Dan is het ook nog eens veel makkelijker vol te houden en wanneer het dan in je systeem zit, dan ga je de frequentie ophogen. Wil je meerdere kanalen gaan doen, lees dan ook zeker even tip 6!

6. Herbruik je content!

Je hoeft niet steeds opnieuw het wiel uit te vinden! De post die je voor Insta schrijft, kan je ook op Facebook en LinkedIn plaatsen, die live die je doet op social media, die kan je ook als podcast uploaden en je nieuwsbrief kan als blog op je website. Je hoeft niet steeds voor ieder kanaal iets nieuws te bedenken!

En als je een keer echt geen inspiratie hebt, dan mag je best een oude nieuwsbrief of post een keer opnieuw plaatsen. Dat hebben de meeste mensen niet eens door 😉

Ik weet zeker dat wanneer jij écht met bovenstaande tips aan de slag gaat, content maken steeds leuker en makkelijker wordt en je er ook steeds beter in gaat worden. Het enige wat je hoeft te doen (tip 1) is gewoon beginnen. Vandaag nog!

Besluit jij vandaag nog te starten met content omdat je je nu beseft dat het gewoon een kwestie is van DOEN, dan zou ik het super tof vinden als je dat met me deelt door me erin te taggen of het naar me toe te mailen 🙏🏻

Voor nu wens ik je een fantastische dag ❤️

Liefs,

Silvia

PS: Heb je je al aangemeld voor de gratis 3daagse training Bouw nu je droompraktijk die ik geef op 19, 20 en 21 april? Alle informatie en de mogelijkheid je aan te melden vind je op silviabogers.nl/droompraktijk