fbpx

Heb jij ooit gehoord van Germaanse Geneeskunde?

Even voordat ik het vergeet: heb je je al aangemeld voor het gratis webinar In 10 stappen naar een ton! dat ik woensdag geef? Zo niet, dan is dit je reminder 😉
Klik hier voor meer informatie en om je meteen aan te melden!

En dan hetgeen waar ik het deze week met je over wil hebben!

Afgelopen vrijdag had ik de eerste dag van mijn nieuwe opleiding over de 5 biologische natuurwetten, ook wel bekend als Germaanse Geneeskunde van Dr. Hamer. Ik ga je in deze blog niet helemaal meenemen door mijn trainingsdag of wat de 5 biologische natuurwetten dan precies zijn, dat mag je zelf even gaan ontdekken op germaansegeneeskunde.nl.

Maar die dag gaf me wel een bruggetje voor deze blog! Ik postte namelijk vrijdag in mijn stories op Instagram dat ik een opleidingsdag had en waar ik voorheen nog nooit van die biologische natuurwetten of Germaanse Geneeskunde had gehoord, kreeg ik van verschillende mensen reacties in mijn dm die vroegen of het inderdaad de zienswijze van Dr. Hamer betrof of reacties die dus met de term Germaanse Geneeskunde aankwamen. Blijkbaar weten meer mensen op de wereld hier dus van!

Om je meteen iets te leren, wil ik je even uitnodigen te doen alsof ik vanaf vandaag zou  besluiten een praktijk te starten vanuit die Germaanse Geneeskunde of die 5 biologische natuurwetten. Misschien heb jij er al ooit van gehoord, maar ik acht de kans behoorlijk groot dat je – net als ik tot kort geleden – hier nog nooit van hebt gehoord, geen idee hebt wat het inhoudt en al helemaal niet weet wat je er dan mee kunt. Als ik dan nu zeg dat ik die praktijk ga starten, heb jij dan enig idee waarvoor je bij mij moet zijn of waar ik je mee kan helpen? Nee toch!

Toch is dit wat ik bij heel veel ondernemers zie gebeuren.

Ze starten een praktijk in reiki, access bars, energetische massage, healing, RTT, EMDR, iriscopie, haptonomie, TuiNa massage, kinesiologie of weet ik veel wat en omdat zij weten wat dit inhoudt, verwachten ze dat de hele wereld dit weet! Maar dat is dus niet zo!

Ik geloof echt dat als ik hier de straat oploop en aan 30 mensen vraag of ze weten wat RTT precies is, of kinesiologie, dat er minstens 26 geen idee hebben! Dus wat denk je dat er gebeurt als je dan vanuit wat je doet je praktijk gaat beginnen? Jij weet precies waarmee je mensen kunt helpen, maar de mensen weten dat niet.

Als iemand last heeft van z’n rug, googelt diegene waarschijnlijk ook niet ‘chiropractor’ of ‘onverwerkt trauma’, diegene googelt gewoon ‘rugpijn’. Daarom hamer ik er bij mijn klanten ook altijd op, dat ze een oplossing voor een probleem moeten verkopen en niet hun techniek of hetgeen ze doen! Want de meeste van jouw potentiële klanten, hebben geen idee dat hetgeen jij doet hun kan helpen bij het probleem! Maar ze weten wel dat ze een probleem hebben.

Zelfs het uitgangspunt ‘ik help je met je belemmerende overtuigingen’ is niet handig. Want heel veel mensen weten helemaal niet wat belemmerende overtuigingen zijn of ze weten niet dat ze ze hebben. Zij denken gewoon ‘ik ben niet goed genoeg’, ‘niemand zit op mij te wachten’ of ‘ik ben gewoon niet geschikt voor relaties’. Als jij ze dan aanbiedt met ze te werken aan belemmerende overtuigingen, lopen ze gewoon verder hoor!

Kijk dus eens naar wat jij nu aanbiedt

en of dat wel past bij wat jouw potentiële klant zoekt en denkt nodig te hebben!

Één van de berichten die ik in de dm kreeg naar aanleiding van mijn stories, was om de podcast te luisteren van Jorn Luka met Arjen Lievers. Arjen is een expert als het gaat om de Germaanse Geneeskunde en samen gingen zij hierover in gesprek. Omdat ik vrijdag die opleidingsdag heb gehad (en me vooraf echt nul heb verdiept in heel die Germaanse geneeskunde) vond ik dat wel tof om te luisteren natuurlijk! Dus dat heb ik afgelopen week ook gedaan.

En die podcast (die je overigens hier beluistert) die bracht me een hele mooie tweede les voor vandaag! Want met alle liefde van de wereld:

Damn wat was dat een draak om naar te luisteren!

Het is dat ik vrijdag die opleiding heb gehad, anders was ik denk ik al heel snel afgehaakt. Ik twijfel geen moment aan de kennis en kunde van Arjen Lievers alleen die man zit zo extreem diep in zijn eigen materie dat er geen touw aan vast te knopen is! Hij heeft het al heel snel over programma’s met fases en in welke fase je dan zit. Over conflict actieve fases en herstelfases, over brokconflicten en scheidingsconflicten en later over endoderm, mesoderm en ectoderm. Nou ik weet niet hoe het met jou zit, maar mij ben je dan wel redelijk kwijt als ik niet eerst uitgelegd krijg waar de fak we het over hebben 😅 Omdat ik inmiddels wel een beetje in die materie zit heb ik verder geluisterd, maar ik snap het heel goed als anderen dat niet hebben gedaan!

Wat ik je vandaag dus ook mee wil geven, is dat je gaat letten op welke taal je spreekt! Want praat jij in de taal van je ideale klant of praat je in therapeutentaal? Gebruik jij termen die jou iets zeggen omdat je in de materie zit, of je gebruik je jip-en-janneketaal? Geef je steeds voorbeelden die voor iedereen te snappen zijn, of maak je het zo specifiek (of juist weer veel te groot) dat mensen simpelweg afhaken omdat ze het niet snappen?

En dit is misschien wel één van de moeilijkste dingen van het ondernemerschap, het praten in de taal van je klant, terwijl jij enorm in de materie zit en jouw taal voor jouzelf echt super duidelijk is! Maar ik zie het zo extreem veel gebruiken, vaag taalgebruik, vaktermen en therapeutentaal en het is zo zonde want je jaagt er je klanten mee weg!

Praat in de taal van je klant!

“Ik help jou je innerlijk kind weer te omarmen en te helen”
“We gaan samen werken aan de pijnstukken die jou belemmeren in je kracht te staan”
“Door je trauma’s aan te kijken, open je de poort naar heling”
“Door te verbinden met je hart, kan transformatie plaatsvinden”

Prachtige taal hoor, alleen het zegt de meeste mensen echt helemaal niks 😳 Wat absoluut niet wil zeggen dat ze er niet voor open staan, maar ze snappen de taal simpelweg niet en weten ook vaak niet waarom ze hun innerlijk kind moeten omarmen of hoezo er pijnstukken zijn. Laat staan dat ik ergens het idee had dat ik niet verbonden ben met m’n hart, het ding zit toch in me!

Dus doe jezelf vandaag eens een lol en check je eigen website en je social media eens op de taal die je gebruikt. Stap eens in de schoenen van je ideale klant (of in de energie, maar dat is alweer een term die niet voor iedereen duidelijk is dus daarom kies ik sneller voor schoenen) en lees het eens door zijn / haar ogen. Is het dan echt duidelijk wie je helpt, wat je doet en waar je die ander precies mee helpt? Of staat er mooie vage taal?

Ik ben heel benieuwd wat je ontdekt!

 

Dan nog ter afsluiting:

  • Woensdag 9 februari om 9.00 uur (ja ‘s ochtends) geef ik dus het spiksplinternieuwe gratis webinar In 10 stappen naar een Ton!en daar kan je je gewoon nog voor aanmelden. Klik hier om dat te doen!
  • Vorige week heb ik een heel tof gesprek gehad met Inge Hol voor mijn podcast. Inge is geldcoach voor ondernemers en de aflevering zit bomvol interessante tips en inzichten! Aangezien iedere ondernemer met geld te maken heeft, raad ik je echt aan te luisteren! Klik hier voor de aflevering!
  • Als je mijn podcast beluistert, zou ik het enorm tof vinden als je in Spotify ook een 5-sterren review achter wilt laten! Dat doe je door in mijn podcastop het sterretje te tikken of te kiezen voor podcast beoordelen.

Voor nu wens ik je heerlijke dag en tot de volgende keer ❤️

Liefs, Silvia